Attīstības programmas
Nodarbību programma agrīnā un pirmsskolas vecuma bērniem iekļauj trīs savstarpēji papildinošus aspektus:
- izglītojošs
- attīstošs
- veselības atjaunojušais
Ārkārtējā plasticitāte, mācāmība – ir vissvarīgākās bērna psihes īpatnības salīdzinājumā ar pieaugušo psihi. Izejot no šīm bērna psihes īpatnībām ir veidotas mūsu nodarbības, kuru mērķis ir rādīt bērnam apstākļus, kas maksimāli tiek izmantotas šī vecuma iespējas bērna turpmākai attīstībai.
Nodarbību programmas izveides principi
- programma ietver visas bērna attīstības puses: intelektuālu, fizisku, emocionālu, sociālu.
- nodarbības tiek vadītas spēļu formā, ņemot vērā bērnu agrīnā, vidējā un pirmskolas vecuma psihofizioloģiskās īpatnības.
- lai novērstu intelektuālo un fizisko nogurumu nodarbību laikā notiek darbības veidu maiņa.
- aktīvi tiek izmantotas kustību vingrinājumi.
- programmā tiek ietverti relaksācijas un elpošanas vingrošanas elementi.
Mūsu nodarbības ir vērstas uz:
- sensorisku attīstību (krāsas, formas, lieluma uztveres attīstība).
- domāšanas, loģikas, uzmanības, atmiņas, iztēles attīstību.
- sīkās motorikas attīstību.
- pirkstu vingrošanu.
- produktīvās darbības veidiem (veidošana, zīmēšana, aplikācija).
- emocionālās sfēras attīstību.
- mākslinieciskā potenciāla attīstību.
- fizisku attīstību (kustību darbība).
- sociālu attīstību (saziņas iemaņas).
- pašregulāciju.
Pirmajos sešos gados bērni mācas tam, ko izmantos visa savadzīves garumā. Ja pieaugušie šī perioda garumā atbalsta bērnu, bērns attīstīsies straujāk. Bez tam, sirsnīgā un labvēlīgā kontakta starp pieaugušo un bērnu rezultāts būs bērna uzticības sajūtas veidošana, pieķeršanās vecākiem un pārējiem tuviem cilvēkiem.
Pieaugušiem ir milzīgā atbildība par šo mazo būtni, kuram jākļūst par cilvēku ne tikai ar labu veselību, bet arī ar labu dvēseli, skaidro prātu, lielo sirdi.
Ir vēlams maksimāli atklāt bērna iespējas, pareizi stimulējot to attīstību, bet obligāti ņemot vērābērna vecuma iespējas un vēlmes.
No piedzimšanas bērns vēlās iepazīt pasauli, viņš ir ziņkārīgs un iniciatīvs. Pirmo sešu gadu laikā formējas cilvēka apziņa, pateicoties izjūtu attīstībai – redze, dzirde, oža, tauste,taktīlās sajūtas un citi.
Mūsu uzdevums ir rādīt visus apstākļus, lai atvērtu visas īpašības, ar kurām bērnu ir apdāvinājusi daba. Apmeklējot nodarbības, bērns kļūst par izglītotu, vispusīgi attīstītu, laimīgu un patstāvīgu personību, iegūst iekšējo motivāciju mācīties, spēju koncentrēties, iegūst sazināšanas iemaņas sabiedrībā.
Lasīt tālāk...
Trijos gados bērni jau ir pavisam pieauguši! Viņus vairs nevar saukt par mazuļiem. Šajā vecumā bērniem jau ir diezgan labi attīstītā runa, viņi ir atvēti iepazināt pasauli un apgūt jaunās zināšanās un prasmes. Trijos gados bērnam paradās pārliecība savos spēkos, viņš ir spējīgs pārvarēt bailes, izrāda saprātību, neatlaidību.
Lasīt tālāk...
Piecos gados bērns jau ir jaunākais pirmsskolnieks, attiecīgi viņam ir jāapgūst iemaņas, kas viņam būs nepieciešamās skolā. Pēc būtības, šajā vecumā ir nepieciešams attīstīt grafiskās iemaņas. Tas nozīmē, ka ir nepieciešams mācīties rakstīt ar pildspalvu. Sākumā bērnam ir jāiemācās strādāt uz darba lapām.
Lasīt tālāk...